مشاوران روگا

ساخت وبلاگ

مشکلات جنسی نوجوانان

دوره نوجوانی و بلوغ یکی از دوره های بحرانی زندگی می باشد که طی آن فرد از دوران کودکی به دوران جوانی در حال انتقال است. از انواع بلوغ می توان به بلوغ جنسی ، بلوغ فکری و بلوغ جسمی نام برد. در سنین نوجوانی ، نوجوان بهتر درک می کند ، بیشتر فکی می کند و سعی می کند تصمیماتش را به کمک منطق نیز بسنجد. چرا که همین نوجوان در دوران کودکی رفتارش بیشتر بر مبنای احساسات بوده ولی اکنون حس بالغ شدن به او دست داده و نه تنها دوست دارد که تصمیماتش را بر اساس منطقش بگیرد بلکه دوست دارد این اتخاذ تصمیم ها از طرف اطرافیان و والدینش نیز محترم شمرده شود .

بلوغ نوجوان

نوجوانان با توجه به بلوغ فکری که در این دوران دارند دوست دارند خودشان را آدم بزرگ تلقی کرده و رفتاری مانند بزرگتر ها نشان دهند ، در جمع آنها حضور یابند ، نظر بدهند و دیگران نیز به نظراتشان توجه کنند . دختران نوجوان بیشتر با رفتار هایی در پی گرفتن توجه و پسران نوجوان خواستار استقلال هستند .

تفاوت نوجوان پسر و نوجوان دختر

یکی دیگر از انواع بلوغ ، بلوغ جنسی است که در راستای بلوغ جسمی نوجوانان می باشد. نوجوان در این دوره اندامش بخصوص اندام های جنسی اش رشد بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. در این مراحل پدر و مادر ها باید در مورد مسائل جنسی و اندام های بدنشان با آنها صحبت کنند و یا با مراجعه به مشاوران متخصص از آنها کمک بخواهند چرا که اگر این کار انجام نشود و یا به درستی پیگیری نشود عواقب بسیار مخربی مانند : گمراهی جنسی ، ارتباطات غیر مشروع ، روابط جنسی خطر ناک و خطر ابتلا به بیماری های جنسی مانند هپاتیت و ایدز  ، انزجار و تنفر از رابطه با همسر و خطرات دیگر بشود .

مشاوره تخصصی کودک و نوجوان

همواره کمک گرفتن از یک مشاور می تواند حل مسائل را برای خانواده ها و والدین بسیار آسان تر بکند . مشاوره تلفنی در زمینه آموزش مسائل جنسی می تواند یک راهکار ساده ، کم هزینه ، به صرفه باشد.

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : نوجوان,نوجوان دختر,نوجوان پسر,بلوغ,مشکلات جنسی نوجوان,بلوغ جنسی نوجوان,مشاوره تلفنی,مشاور نوجوان,مشاوره تلفنی نوجوان, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 392 تاريخ : 30 آبان 1396 ساعت: 11:59

ترس کودک

ترسیدن کودکان یک واکنش برای بقا و ادامه حیات است. . کودکان از چیزهای خطرناک و صدمه زننده می ترسند و از آنها فاصله می گیرند . فاصله گرفتن از اشیا خطرناک یک جور ایمنی در برابر خطرات محسوب می شود و کمک می کند کودک کمتر ضربه بخورد . مثلا ترسیدن از ارتفاع  یا ترسیدن از تاریکی باعث میشود کودک در زمان قرار گرفتن در آن شرایط بتواند بیشتر تمرکز کرده و آسیب کمتری دیده و یا آسیب نبیند.

ترسیدن علاوه بر کودکان در نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان نیز مشاهده می شود . تمام این ترس ها مانند ترس از تاریکی ، ارتفاع ، حیوانات درنده و .... یک جور سیستم ایمنی برا محافظت از جان انسان است. نوجوانان به دلیل شرایط سنی و رفتاری و نیاز به عضویت در گروه ها یا دیده شدن توسط اطرافیان ممکن است به هر کاری دست بزنند ولی این قوه ترسیدن باعث می شود در تصمیمات خود کمی بیشتر تدبر کرده و بتوانند بالغانه تر تصمیم گیری کنند . گاها نیز ترس سبب می شود انسان تصمیمات غلطی بگیرد و یا عجولانه رفتار کند و یا آن گونه که لازم است تلاش نکند پس کنترل بهینه ترس نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید می باشد.

ترس در کودکان من جمله ترسیدن از تنبیه شدن ممکن است اثر منفی گذاشته و کودک را به دروغ گفتن تشویق کند . یا ترس از تاریکی ممکن است یک مدل اختلال فوبیا پروری در او ایجاد کند. والدین باید با آگاهی نسبت به این موارد در کنترل صحیح و مناسب ترس فرزندانشان بسیار موشکافانه عمل کنند .

در بسیاری از موارد کودکان میترسند تا توجه بگیرند و والدین باید بدانند که حمایت کردن از کودک در هنگام ترس یکی از مهمترین وظایف آنها است. البته باید حمایت به گونه ای نباشد که والدین همه کار را انجام دهند و بگذارند که ترس در وجود بچه بماند و کودک به اصطلاح ترسو شود بلکه باید راه های غلبه بر ترس را به کودک آموزش داده و در کنار او ترس های کودکشان را از بین ببرند یا کنترل کنند.

مشاوره روانشناس

میتوان در صورت افراط ترس در کودک با مشاوران متخصص روانشناس کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرد که این ارتباط می تواند به صورت حضوری و یا به صورت مشاوره تلفنی انجام گیرد . متخصصان مشاوره کودک و نوجوان می توانند با راهنمایی های مفید در راستای تربیت کودک شما را یاری کنند

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : روانشناس کودک, مشاوره کودک, مشاوره تلفنی کودک, مشاوره کودکان, مرکز مشاوره کودکان, مشاور کودک, مشاوره تلفنی کودک رایگان, روانشناسی کودک, ترس کودک, ترس کودکان, علل ترس کودکان, علت ترس کودک, کودک ترس, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 388 تاريخ : 29 آبان 1396 ساعت: 15:58

استرس ناشی از زلزله در کودکان

در روز های اخیر خبراهای گوناگونی در مورد زلزله در یکی از شهر های کشور عزیزمان پخش شده اند. با عرض تسلیت به تمامی خانواده های عزیز داغ دیده در این حادثه در شهر کرمانشاه و سایر شهر های ایران یاری رسانی به آنها نباید فراموش شود. این خانواده ها بیشتر از همیشه نیازمند کمک هستند و وظیفه همه ما انسان ها و ایرانی ها هست که در سختی ها پشتیبان یکدیگر باشیم. چون شعر زیبای سعدی : بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند. چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار.

مطلبی که  حائز اهمیت است پیگیری اخبار ضد و نقیض  موجود است. کودکان با توجه به احساسات و عواطف لطیف و پاکی که دارند در مواجهه با این اخبار استعداد بیشتری به بیماری های روانی چون افسردگی ، ترس ، پریشانی دارند. نوجوانان نیزاز این موضوع مستثنا نیستند. والدین نباید حوادث و صدمات ناشی از زلزله را در محیط های خانوادگی در حضور کودکان مطرح کنند و یا صحنه های وحشتناک را به آنها نشان دهند. چون ذهن کودک آنها را می پذیرد و خیال می کند که امکان این اتفاق برای او و خانواده اش هم وجود دارد بنابراین ممکن است دچار ترس و افسردگی شود.

استفاده از مشاور روانشناس کودک برای درمان اضطراب کودک

در این موارد دادن آرامش به کودک می تواند بسیار موثر باشد. گفتن دوست دارم ، روابط عاطفی و حمایتی از او باید صورت بگیرد تا کودک احساس امنیت و آرامش داشته باشد. والدین در این مورد مهمترین اثر را دارند تا جایی که حتی حضور آنها می تواند حس آرامش و حمایت را به کودک القا کند. در مواردی که اضطراب و استرس کودک به صورت بسیار غیر معمول است می توان با مراجعه به روانشناس کودک و نوجوان این موضوع را با او در میان گذاشت و از مشاوره های او استفاده کرد. مشاوره تلفنی کودک نیز می تواند یک راه ساده برای آموزش و ارزیابی باشد. برخی رسانه های مشاوره تلفنی رایگان و یا مشاوره تلفنی کودک با هزینه کمتر نسبت به مشاوره حضوری دارند.

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : زلزله ,کرمانشاه ,حادثه ,استرس ,اضطراب ,درمان استرس ,درمان اضطراب ,استرس و اضطراب ,مشاوره کودک تلفنی رایگان ,روانشناس کودک ,مشاوره کودک ,مشاوره تلفنی کودک, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 362 تاريخ : 24 آبان 1396 ساعت: 14:31

روانشناس و مشاوره کودک

در زمینه رشد و تربیت کودک، مطالعات مختلفی انجام شده است. می دانیم که رشد و پرورش یک کودک، یک ساز و کار پیچیده و چندمرحله ای است که روانشناس و مشاوره کودک یا روانشناسی کودک، دو پارارمتر مهم و تاثیرگذار در این زمینه هستند؛ همچنین این مساله در صورتی می تواند دچار عوامل سلیقه ای و محیطی و نهایتا تحریف شود که در این زمینه از روانشناس مشاور کودک متخصص کمک گرفته نشود. با این حال می توان یک رشد صحیح را در مواردی چون زمینه های عاطفی، جسمانی، اجتماعی و شناختی خلاصه کرد که لازم است جهت تحقق این اهداف، از روانشناس و مشاوره کودک با کیفیتی بهره مند شد؛ به این صورت که روانشناس مشاور کودک، در طی جلسات مشاوره کودک رایگان یا مشاوره کودک تلفنی رایگان و یا در صورت نیاز پولی، بررسی می کند که آیا سیر رشد تربیت کودک، با روندی اصولی پیش می رود یا خیر؟

روانشناس و مشاوره کودک چه موراد مورد نیاز سنین مختلف کودک را تجویز می کنند؟

همان طور که می دانیم، کودکان در سنین مختلف، دارای نیازهای متنوعی هستند، که روانشناس مشاور کودک، این نیازها را نسبت به جایگاه و سن کودکان اولویت گذاری می کند. به عنوان نمونه در طی جلسات اولیه مشاوره کودک رایگان، روانشناس کودک می تواند این مساله را به والدین گوشزد کند که در مراحل نوزادی و ابتدایی یک کودک، نیازمندی های سلامتی و جسمانی وی در بالاترین اولویت قرار دارد و هرچه سن کودک بیشتر می شود، اولویت هایی چون نیازهای مالی و استقلال فردی پیش می آید.

در یک مرکز مشاوره کودک معتبر، معمولا از روانشناس مشاور کودک متخصصی استفاده می شود؛ در این مراکز، با استفاده از دارایی هایی چون روانشناس و مشاوره کودکان، موارد ضروری مانند روش های اصولی تربیتی و مشکلات تربیتی کودک با والدین مطرح می شود؛ بنابراین والدین می توانند با جستجوی این مراکز، شماره مشاوره تلفنی کودک را بیابند و طی تماس های متعددی، آموزش های لازم جهت تربیت فرزند خود را ببینند. نتیجه این تماس ها، می تواند افق روشنی را برای تربیت و تحویل فرزندان سالم و برومندی به جامعه آینده کشور منجر شود که این مساله، به نوبه خود، بهترین ثمره برای روانشناسان و مشاوره کودکان حاضر در مرکز مشاوره کودکان مربوطه خواهد بود. 

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : روانشناس و مشاوره کودک , مشاوره کودک رایگان , روانشناس مشاور کودک , مرکز مشاوره کودک, شماره مشاوره تلفنی کودک , نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 318 تاريخ : 23 آبان 1396 ساعت: 13:0

اختلال یادگیری :

از جمله مشکلات شایع در بین کودکان است که عدم تشخیص و درمان به موقع آن لطمات جبران ناپذیری را به زندگی حال و آینده کودک وارد می کند. در واقع اختلال یادگیری، یک واژه کلی است برای توصیف مشکلات خاصی که کودکان در زمینه پردازش اطلاعات و مهارتهای یادگیری دارند . 

عنوان های دیگری را هم ممکن است شنیده باشید:

از قبیل اختلال عملکرد خفیف مغزی ، مغز صدمه دیده ، تاخیر رشدی ، نارسایی شناختی ، اختلال های چند حسی ، نقص های عصبی ، رشد نایافتگی عصبی ، نقص های ادراکی ، ناتوانی های یادگیری خاص ، ناتوانی های غیر قابل مشاهده و کوری لغات یا نارساخوانی .

دو مورد از شایع ترین اختلالها:

‌نارساخوانی :

آیا کودک یا نوجوانتان در خواندن مشکل دارد و این مشکل به صورتی است که حروف یا اعداد را وارونه می کند ، یا آن ها را معکوس می بیند ؟ آیا سرعت خواندن او کم است ، هر لغت را به زحمت و دشواری می خواند ، یا مرتب در املای لغت های ساده مرتکب اشتباه می شود ؟

این قبیل مشکلات در طبقه ای قرار می گیرند که معمولا نارساخوانی نامیده می شود که یک اختلال خواندن خاص است . اگر چه احتمال تشخیص نارساخوانی از سایر نقص های یادگیری بیشتر است ، اما بعضی وقت ها چنانچه آزمون های تشخیصی خاصی انجام نشود ، نه معلم ها و نه والدین نمی توانند متوجه ی این حالت شوند

بعضی از متخصصان عقیده دارند که تاخیر در جنبه های مختلف رشد :

رشد جسمی و رشد فکری ، روحی ، انگیزه ای ، مجموعا بر دستگاه عصبی مرکزی تاثیر می گذارد وبر توانایی مغز در درست تعبیر کردن لغت های نوشته شده ، تداخل ایجاد می کنند . در بسیاری از موارد ، این حالت ممکن است به صورت خانوادگی وجود داشته باشد.

علت نارساخوانی چیست :

کودکان مبتلا به نارساخوانی نمی توانند واژه ها را بطور مناسبی پردازش کنند و در واقع انها را به گونه دیگری می بینند و همچنین نمی توانند صدای یک طرف را با کارکتر ارتباط دهند و یا واژه ها را  بدرستی بخوانند انها اختلالات در یادگیری نوشتن و هجی کردن و صحبت کردن وحتی ریا ضیات دارند .  .

- در تشخیص ترتیب و محل حروف در لغات ، دچار اشتباه و سردرگمی می شود در خواندن یک کلمه با دقت به حروف نگاه نمی کند ، و از روی اولین حرف ، حدس می زند کلمه چیست .

- در حین خواندن یک صفحه ، جایی را که هست گم می کند ، بعضی وقت ها در وسط یک خط این اتفاق می افتد .

.  لغات رایجی را که حفظ کرده ، روز بعد نمی تواند به یاد بیاورد -

 - وقتی با یک لغت جدید مواجه می شود ، نمی تواند با یک روش اصولی و حساب شده پی به معنی آن ببرد ، بلکه یا معنی آن را حدس می زند ، یا می گوید نمی دانم .

لغت به لغت می خواند و برای خواندن هر لغت ، تلاش و تقلای زیادی می کند.

والدین گرامی، فراموش نکنید که تشخیص به هنگام وجود اختلال یادگیری در کودکان دارای این اختلال ، آینده روشن و متفاوتی را برای کودک رقم خواهد زد. این اطلاعات راهنمای شما در تشخیص وجود یا عدم وجود این اختلال در فرزند شما و روشهای درمان آن خواهد بود که برای اطلاعات بیشتر میتوانید به متخصصان روانشناسی و یا مشاوران تلفنی و انلاین تماس بگیرید .

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : اختلال یادگیری,اختلال یادگیری در کودکان,اختلال یادگیری چیست,مشاوره تلفنی,مشاوره انلاین,مشاوره رایگان کودک و نوجوان,اختلال یادگیری کودکان, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 393 تاريخ : 22 آبان 1396 ساعت: 14:17

درمان بیش فعالی

 

اختلال بیش‌فعالی همراه با نقص توجه یکی از شایع‌ترین اختلالات روانپزشکی در کودکان است که به اختصار ADHD  نامیده می‌شود. این اختلال پدیده‌ای نیست که صرفا در سال‌های اخیر ظهور کرده باشد، بلکه دارای تاریخچه‌ای نسبتا طولانی است.در طول زمان، متخصصان این اختلال را با نام‌های میل انفجاری، بازداری اراده و ناتوانی از مهار اخلاقی، فزون‌جنبشی، اختلال نارسایی توجه و اختلال نارسایی توجه با فزون‌کنشی یا بدون آن خوانده‌اند.

در یک تعریف جامع، این اختلال عبارت است از « الگوی پایدار بیش‌فعالی یا نقص توجه، به طوری که شدت آن بیش از حد طبیعی یک کودک طی روند رشد باشد. برای تشخیص این اختلال لازم است دست‌کم برخی از علائم تا قبل از سن هفت سالگی بروز کند. علائم باید حداقل شش ماه باقی بماند و علائم این اختلال دست‌کم در دو محل از بین مدرسه، خانه و… مشاهده شود .»

به والدین دارای کودکان مبتلا به بیش‌فعالی توصیه می‌کنیم از آنجایی که دارودرمانی برای کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی به تنهایی پاسخگو نیست، بهتر است روش‌های تربیتی و برخورد مناسب با این کودکان را فرا بگیرند اما براستی چگونه باید با این کودکان برخورد کرد؟ روش‌های تربیتی مناسب این کودکان کدام است؟

در اینجا چند روش مناسب برای رفتار با این کودکان را بیان می‌کنیم:

توجه مثبت به کودک نشان دهید

فقط زمانی می‌توانید با موفقیت برای فرزند خود حد و مرز قوانین را تعیین کنید که به ویژگی‌های مثبت او توجه نشان دهید.موثرترین راه برای آموزش رفتار خوب، شکل دادن رفتار یا تحسین است. اگر هنگام تحسین کودک خود، راهنمایی‌های زیر را به کار ببندید، متوجه خواهید شد این کار به عنوان یک روش تربیتی و انضباطی بسیار موثر است.

به کودک خود بگویید که کدام صفات او را می‌پسندید. دست‌کم چندبار در روز کودک خود را به طور مناسب و مقتضی تحسین کنید.برای دریافت پاسخ‌های بهتر، نوع تحسین را با سن و اخلاق کودک متناسب کنید. برای نمونه در آغوش گرفتن، بوسیدن، نوازش کردن و دیگر نشانه‌های عملی محبت همراه با کلمات مهرآمیز برای کودکان مناسب‌تر است. به این نکته توجه داشته باشید که همیشه از جملات متنوعی برای این کار استفاده کنید، زیرا کودک بعد از مدتی از جملات تکراری خسته می‌شود. بازخورد فوری نشان دهید و رفتار کودک را برای موفقیت‌های کوچک‌تر نادیده نگیرید.

کودک را با افراد دیگر مقایسه نکنید

روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از وقت خود را به کودک اختصاص دهید تا روابط والد ـ فرزند نزدیک‌تری ایجاد شود و زمینه برای تخلیه هیجانات نیز صورت گیرد.در این اوقات به کودکتان در انتخاب فعالیت یا تکلیف، حق انتخاب بدهید و کودک نقش اصلی را بر عهده بگیرد.

دستورات موثر و مناسب بدهید

کودکان دچار اختلال بیش فعالی در کنترل حواس خود ناتوان هستند. به این ترتیب وقتی می‌خواهید کودک رفتار خاصی داشته باشد یا کار خاصی انجام دهد، باید حواس خود را متمرکز کند.برای آموزش این مرحله از مداخله موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

* محیط خانه را بازسازی کنید. فعالیت‌ها و شلوغی‌ها و تماس‌های تلفنی غیرضروری را کاهش دهید و تلویزیون را خاموش کنید.

* برای تقویت توجه کودک ابتدا از بازی «نگاه‌تو برنگردون» استفاده کنید. به این ترتیب که شما و کودکتان به چشمان یکدیگر خیره شوید، هرکس زودتر خسته شود و نگاهش را برگرداند، بازنده است. پس از این‌که کودک خیره شدن را بخوبی یاد گرفت، به او بیاموزید حواسش را روی کسی که در حال صحبت کردن است، متمرکز کند یا به عبارتی «رادارش را روی او قفل کند». هنگام غذا خوردن به‌طور عمد ترتیبی بدهید تا افراد مختلف صحبت کنند و ببینند آیا کودک این بازی را درست انجام می‌دهد یا نه. فراموش نکنید در صورت انجام درست این تمرین، کودک را تحسین کنید.

* مطمئن شوید کودکتان وظایفش را متوجه شده است و از او بخواهید دستور را با صدای بلند تکرار کند.

* برای انجام کارها از کودک خواهش نکنید. اگر شما در مورد مساله‌ای از کودک خود خواهش کنید، باید انتظار جواب «نه» را داشته باشید.

تشخیص اختلال

معمولا اختلال از سه سالگی به بعد تشخیص داده می‌شود، اما بیشتر کودکان در سنین مدرسه و با تشخیص معلم به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.تشخیص، به یک ارزیابی کامل نیاز دارد. اگر تشخیص قطعی نشده باشد تشخیص‌های دیگر مانند ناتوانی در یادگیری یا افسردگی مطرح می‌شود.سابقه پزشکی کودک و خانواده بسیار مهم است. برخی از بیماری‌های دیگر مانند استرس، افسردگی و اضطراب می‌تواند مانند بیش‌فعالی تظاهر کنند.

ممکن است از والدین سوالاتی در مورد این بیماری‌ها و نیز در مورد سیر رشد و تکامل کودک، رفتار کودک در خانه، در مدرسه و در بین دوستان پرسیده شود. از سایر افرادی که کودک شما را مرتب می‌بینند نیز باید در این موارد سوال شود.عامل اصلی بیش‌فعالی شناخته‌شده نیست، اما عوامل متعدد ژنتیکی، صدمات مغزی، عوامل عصبی شیمیایی، عوامل عصبی فیزیولوژیکی و عوامل اجتماعی روان‌شناختی را موثر می‌دانند.

والدین می توانند از مشاوران متخصص روانشناس کودک برای بهینه کردن روش های تربیتی کودک از طریق مشاوره حضوری و مشاوره غیر حضوری مانند مشاوره تلفنی استفاده کنند .

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : درمان بیش فعالی,درمان بیش فعالی در کودکان,مشاوره تلفنی,مشاوره آنلاین, چگونه بیش فعالی کودک را درمان کنیم؟, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 407 تاريخ : 21 آبان 1396 ساعت: 16:48

مشاور کودک

همه والدین در تربیت فرزندانشان ممکن است دچار مشکلاتی باشند و البته خیلی‌ها فکر می‌کنند که از مشاوره بی‌نیاز هستند و می‌توانند به تنهایی از پس این مسایل بر بیایند و آنها را کنترل کنند.

 

 

اگر چه همه ما به کمک مشاوره با متخصصین می‌توانیم در امر تربیت فرزندانمان موفق‌تر باشیم، اما گاهی دوران کودکی و نوجوانی برای فرزندان ما مسایلی بوجود می‌آورد که نیاز به مراقبتهایی تخصصی‌تر و حرفه ای تر  پیدا می‌کنند، در چنین شرایطی اگر دیر متوجه مشکل شده وبرای کمک گرفتن از متخصصین اقدام نکنیم ممکن است فرصت های بررسی رفتار و بهینه کردن رفتار فرزندمان را از دست بدهیم و آنوقت است که از این تأخیر پشیمان خواهیم شد.  در این میان مراجعه به مشاور روانشناس کودک و نوجوان می تواند به میزان زیادی به والدین برای رشد و پرورش و تربیت فرزندشان کمک کند.

 

 

مشاوره کودک و نوجوان

پدر و مادر ها باید بپذیرند که در زمینه تربیت فرزند ممکن است تجربه کافی نداشته باشد و درمواردی نیز کمک گرفتن از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نیز نمیتوان راه حل این مشکلات و مسائل باشد . بنا براین داشتن یک مشاور تربیت کودک ونوجوان می تواند به طور بسیار موثری به والدین در راستای تربیت فرزندشان کمک کند.

 

 

مشاوره کودکان در مقایسه با بزرگسالان احتیاج به وقت ، توجه و دقت بیشتری دارد . اگر قرار باشد که برای همه گروههای سنی از یک روش و متد مشاوره ای استفاده کنیم قطعا به جواب نخواهیم رسید و در مواردی نیز کودک  با ما ارتباط برقرار نخواهد کرد در تنیجه حس اعتماد در او ایجاد نمیشود و درد و دل ها و مشکلات خود را برای ما بازگو نخواهد کرد. بنا براین متد درمانی او یا به مدت زیادی طول خواهد کشیدو یا با مشکل روبرو خواهد شد .

 

 

یک مشاوران کودک باید به او این اجازه را بدهد تا به صورت راحت و آزادانه درباره ی رازها و یا هرآنچه او را آزار میدهد سخن بگوید . مشاور کودک و نوجوان می تواند در کنار مشاوره کلامی از روش های مفید دیگری نظیر بازی درمانی،بازی با گل رس ، رسم اشکال هنری متنوع و پرسیدن نظر کودک و تست های روان شناسی متناسب با سن کودک نیز استفاده کند.

 

 

چرا مشاوره تلفنی ؟

 

بهوش باشید و مسائلی که حتی به نظر خودتان کوچک هستند را جدی تلقی کنید و اگر مشغله ی کاری دارید و فکر می کنید مراجعه ی حضوری به مراکز مشاوره و صحبت کردن به صورت حضوری با مشاور کودک ، اتلاف وقت و هزینه است ، می توانید به راحتی با مشاوره تلفنی آنلاین ، مشاوره تلفنی رایگان از طریق تلفن منزلتان با شماره تلفن هایی که در صفحه موجود است ، تماس گرفته و از همانجا در منزل خودتان ، پیگیر مسائل مربوط به کودکتان باشید .

 

 

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : مشاور کودک,مشاوره تلفنی,مشاوره کودک,مشاوره ی کودک,مشاوره,مشاوره تلفنی کودک,مشاور تلفنی کودک,مشاوره ی تلفنی کودک, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 311 تاريخ : 11 آبان 1396 ساعت: 13:37

نحوه گزینش دوستان نوجوان

نوجوانان در سنی هستند که نیاز دارند عضو یک گروه باشند ویا به یک جمع تعلق داشته و از آنها تقلید کنند . فکر دیده شدن و مورد توجه قرار گزفتن تنها در نظر نوجوان در راستای عضویت در گروه ها شکل می گیرد. این گروه های می توانند دوستان ، هم کلاسی ها و یا خاواده و فامیل باشد .

دوره نوجوانی

بطور کلی دوره نوجوانی دوره ای است که بیشتر نیاز به نظارت دارد. والدین بهتر است  رفت و آمد های نوجوان بررسی کنند ولی رفتار آنها نباید به گونه ای باشد که نوجوان احساس در بند بودن یا زندانی بودن بکند ، دوستانش را بشناسند و با آنها در ارتباط باشد ، با نوجوان صحبت کند و نظراتش را بشنوند و در مجموع فضایی را ایجاد کنند که نوجوان بتواند بدون هیچ استرس و اضطرابی مسائل خود را مطرح کند .

دوستی های نوجوانان

در این دوره از یک سو عواطف نوجوان نسبت به دوران کودکی عمق بیشتری پیدا می کند، و در ادامه آن دوستیهای سطحی و تصادفی دوران کودکی تبدیل به دوستیهای عمیق و انتخابی می شود؛ گرچه از تعداد آنها کاسته می شود اما بر عمق و استحکام آن افزوده می شود؛ پس انتخاب دوستان باهوش، با استعداد و با روابط خانوادگی سالم نقشی بسیار اساسی دارد.

 از سوی دیگر، نوجوان که در پی کسب استقلال از خانواده و بزرگسالان است به طور طبیعی به گروه همسالان توجه و گرایش پیدا می کند. این مسئله سبب رشد استقلال خواهی و استقلال طلبی او می شود و به قول معروف قدمی بزرگ در راستای انتقال از کودکی به جوانی بر می دارد.

تفاوت دوستی های نوجوانان دختر و پسر

دوستی نوجوانان دختر

دوستی های دختران نوجوان از برخی جهات با دوستی های پسران جوان تفاوت دارد. دختران نوجوان دوستان را افراد قابل اعتمادی می دانند كه می توانند با آنان درد دل كنند، نگرانی، اضطراب و اسرار زندگی خود را بگویند. از مد لباس، نحوه آرایش موی سر، مهمانی وبسیاری موارد دیگر صحبت كنند. در حالیكه پسران دوستان را همدم خوبی می دانند كه با هم فوتبال بازی می كنند، جوك تعریف می كنند و موسیقی گوش می كنند.

دوستی نوجوانان پسر

 

پسرها كمتر با هم صمیمی می شوند. با هم فوتبال، تنیس بازی می كنند و سرگرمی مشترك دارند. در میان دختران نوجوان كه با هم صمیمی هستند، رقابت و حسادت بیش از پسران دیده می شود. دختران نسبت به از دست دادن دوستان صمیمی آسیب پذیرند و از این امر ناراحت می شوند.

مشاوره تلفنی

 

میتوانند والدین از مشاوره تلفنی برای آگاهی از روش های دیگر شناخت فرزندشان استفاده کنند .

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : دوستان نوجوان,دوست نوجوان,دوست فرزند,مشاوره,نوجوان,مشاورتلفنی,مشاوره تلفنی,مشاورتلفنی نوجوان,مشاورتلفنی نوجوان, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 316 تاريخ : 10 آبان 1396 ساعت: 19:29

روانشناس کودک خوب :

 

یک روانشناس کودک باید ظرفیت ارتباطی با درمانگر خود را داشته باشد . این ظرفیت ارتباطی شامل مولفه هایی چون تقویت اعتماد و بهبودی در کودک است . او باید با شناختن بسیاری از مسائلی مثل: اوتیسم کودکان ، بیش فعالی ، سوءاستفاده ، تروما ، اختلالات روانی ، ناتوانی در یادگیری ، نیازهای خاص و رفتارهایی مثل : قلدری و لجبازی ، پرخاشگری و غیر در مواجهه با کودک اشراف داشته باشد .

روانشناس کودک اهمیت خود را از کودک می گیرد و موضوع کودک و مسائل مربوط به او همیشه مورد توجه بوده است. در دوران کودکی، شخصیت اصلی افراد شکل می گیرد بنابراین مهم ترین و تاثیر گذار ترین دوره زندگی، دوره کودکی است در این دوره فقط مراقبت و نگهداری های جسمی از کودک کافی نیست. کودک نیاز به مراقبت های روحی نیز دارد ، او باید از لحاظ عاطفی، شخصیتی و هوشی نیز تقویت شود.

 ویژگی های یک روانشناس خوب :

اشتیاق برای مراقبت و درمان:

برای یک روانشناس خوب بودن ، شور واشتیاق واقعی برای مراقبت ازکودکان و نیازهای آنها است . انسانهای بالغ و مهربان بیشتر قادر به ارتباط گرفتن و بازی کودکان هستند این کمک به لذت بردن از درمان و پروسه درمان لازمه یک مشاور کودکان است .

امانت داری:

یک مشاور و روانشناس کودک باید یک توانایی ذاتی برای بدست اوردن اعتماد کودک و خانواده او را داشته باشد . به طوری که با او احساس راحتی بکنند و مسائل شخصی و احساسی خود را بدون هیچ کم و کاستی و یا احتیاط و خجالتی با او در میان بگذارند .

یک روانشناس خوب همیشه باید حریم خصوصی درمانگر و خانواده اش را حفظ کند و آن را موضوع گفتگوی خود با همکاران خود نکند.

تخصص روانشناس کودک:

یک روانشناس کودک باید دارای مهارت و تخصص در مسایلی باشد که کودک با آن مواجه می شود تا بتواند موثر تر با او برخورد کند . به عنوان مثال یک کودک ناتوان در یادگیری مستلزم مشاوره گرفتن از یک روانشناس مدرسه متخصص در تکنیک های کمک به کودکان در کلاس درس است . مهارت های تخصصی برای ارتباط به این معناست که روانشناس بداند در هنگام مشاهده کودکی که مساله ای برای او پیش آمده است چگونه سوالات درست را از او بپرسد و چگونه داده های منتج از پاسخهای کودک را تجزیه و تحلیل کند .

شبکه ارتباطی قوی:

یک مشاور باید بتواند علاوه بر کودک با شبکه وسیعی از کسانی که در حمایت از کودک موثرند ، ارتباط برقرار کند . مثلا گاهی پیش می آید که مشاور باید با معلمان مدرسه کودک ، پزشک او و پدر و مادرش و سایرینی که به نحوی در کمک به درمان موفق کودک ، موثر باشند ، ارتباط برقرار کند .

در کنار همه این گزینه ها ، صبر ، همدلی و شنونده خوب بودن اصلی ترین ویژگی یک مشاور و روانشناس خوب است .

برای کمک و راهنمایی به کودکان خود میتوانید از متخصصان روانشناس که در زمینه کودک فعالیت دارن راهنمایی بگیرید ولی درصورت عدم دسترسی متخصصان میتوانید از مشاوران تلفنی و آنلاین استفاده کنید و مشکلات و مسائل کودک خود با اطمینان مطرح کنید .

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : روانشناس کودک,روانشناس کودک در تهران,روانشناس کودک در کرج,ویژگی های روانشناس کودک,ویژگی های روانشناس خوب,روانشناس نوجوان,مشاوره تلفنی, مشاوره انلاین, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 391 تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1396 ساعت: 13:41

مشکلات جنسی نوجوانان

دوره نوجوانی و بلوغ یکی از دوره های بحرانی زندگی می باشد که طی آن فرد از دوران کودکی به دوران جوانی در حال انتقال است. از انواع بلوغ می توان به بلوغ جنسی ، بلوغ فکری و بلوغ جسمی نام برد. در سنین نوجوانی ، نوجوان بهتر درک می کند ، بیشتر فکی می کند و سعی می کند تصمیماتش را به کمک منطق نیز بسنجد. چرا که همین نوجوان در دوران کودکی رفتارش بیشتر بر مبنای احساسات بوده ولی اکنون حس بالغ شدن به او دست داده و نه تنها دوست دارد که تصمیماتش را بر اساس منطقش بگیرد بلکه دوست دارد این اتخاذ تصمیم ها از طرف اطرافیان و والدینش نیز محترم شمرده شود .

 

 

بلوغ نوجوان

نوجوانان با توجه به بلوغ فکری که در این دوران دارند دوست دارند خودشان را آدم بزرگ تلقی کرده و رفتاری مانند بزرگتر ها نشان دهند ، در جمع آنها حضور یابند ، نظر بدهند و دیگران نیز به نظراتشان توجه کنند . دختران نوجوان بیشتر با رفتار هایی در پی گرفتن توجه و پسران نوجوان خواستار استقلال هستند .

 

 

تفاوت نوجوان پسر و نوجوان دختر

یکی دیگر از انواع بلوغ ، بلوغ جنسی است که در راستای بلوغ جسمی نوجوانان می باشد. نوجوان در این دوره اندامش بخصوص اندام های جنسی اش رشد بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. در این مراحل پدر و مادر ها باید در مورد مشائل جنسی و اندام های بدنشان با آنها صحبت کنند و یا با مراجعه به مشاوران متخصص از آنها کمک بخواهند چرا که اگر این کار انجام نشود و یا به درستی پیگیری نشود عواقب بسیار مخربی مانند : گمراهی جنسی ، ارتباطات غیر مشروع ، روابط جنسی خطر ناک و خطر ابتلا به بیماری های جنسی مانند هپاتیت و ایدز  ، انزجار و تنفر از رابطه با همسر و خطرات دیگر بشود .

 

 

مشاوره تخصصی کودک و نوجوان

 

همواره کمک گرفتن از یک مشاور می تواند حل مسائل را برای خانواده ها و والدین بسیار آسان تر بکند . مشاوره تلفنی در زمینه آموزش مسائل جنسی می تواند یک راهکار ساده ، کم هزینه ، به صرفه باشد.

 

 

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : نوجوان,نوجوان دختر,نوجوان پسر,بلوغ,مشکلات جنسی نوجوان,بلوغ جنسی نوجوان,مشاوره تلفنی,مشاور نوجوان,مشاوره تلفنی نوجوان, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 326 تاريخ : 8 آبان 1396 ساعت: 12:49

کودک آزاری چیست؟

یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه کودکان هستند. به دلیل قدرت بدنی پایین تر و ساده لوحی و زود باوری میتوانند به شدت در معرض خطر قرار گیرند . در حال حاظر مسئله کودک آزاری در بسیاری از کشور ها نه تنها به عنوان یک عمل غیر انسانی مطرح نمی شود بلکه به طریقی جزیی از فرهنگ نیز شده است. ازدواج با دختران در سنین پایین می تواند یکی از این موارد باشد .

 

 

کودک آزاری جنسی

کودک آزاری بیشتر به صورت فیزیکی نمود پیدا می کند که تنبیه بدنی ، کار کشیدن  و حتی تجاوز جنسی را شامل می شود .در برخی کشور ها میزان تجاوز جنسی بسایر بالا است که کشور هایی مانند سوئد و سویس در صدر این جداول هستند . به این دلیل که  تو حتی در مواردی که یکی از زوجین تمایل به رابطه جنسی نداشته باسد و طرف دیگر او را مجبور به این کار کند میتواند به عنوان یک پرونده تعارض جنسی مطرح شود . در حالی که در بسیاری از کشور های خاورمیانه ازدواج با دختران زیر 12 سال جزو فرهنگ آن کشور می باشد .و رابطه جنسی اجباری هیچ مشکلی ندارد.

 

 

در مورد کودک آزاری نیز بسیاری از موارد به دلیل تعصبات خانواده و والدین ، تعرضات جنسی گزارش نمی شوند و یا اگر هم گزارش شوند در بساری از موارد وجود شواهد این کار پرونده را بسیار مشکل تر می کند . پس آمار رسمی در کشور ها در باره پرونده کودک آزاری به هیچ عنوان نمی تواند به عنوان یک معیار مناسب برای تشخیص شرایط مناسب و یا نا مناسب کودکان در آن جامعه باشد .

 

 

راهکار مقابله با کودک آزاری

یکی از راهکار های مقابله با این پدیده آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان است. آگاه کردن کودکان و نوجوانان به اندام های شخصی و در جریان گذاشتن خانواده در صورتی که فردی تمایل به تماس لمسی و یا دیدن آن بخش ها را داشت  میتواند کودک آزاری را به طور چشمگیری در یک جامعه کاهش دهد. در 80 درصد موارد کسانی که کودک آزاری کرده اند از آشنایان کودک و 20 درصد موارد افراد ناشناس بوده اند.

 

 

مشاوره تلفنی

در صورتی که از نحوه صحیح آگاه کردن کودک در باره اندام شخصی اش آگاهی ندارید و یا نیاز به مشاوره دارید میتوانید با متخصصان روانشناس کودک و نوجوان این مسئله را مطرح کنید و راهنمای بگیرید.

 

 

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : کودک آزاری, کودک,مشاوره تلفنی,کودک آزاری چیست؟,مقابله با کودک آزاری, نوجوان, تجاوز به کودک, تعرض جنسی به کودک,کودک آزاری جنسی,مشاور کودک, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 327 تاريخ : 7 آبان 1396 ساعت: 17:41

ترس 

یکی از ویژگی های رفتاری کودکان ترسیدن ست که به بقا و تکامل آنها کمک بسیار می کند . کودکان از چیزهای خطرناک و صدمه زننده می ترسیند و از آنها فاصله می گیرند . فاصله گرفتن از اشیا خطرناک یک متد ایمنی در برابر خطرات محسوب می شود و کمک می کند کودک کمتر صدمه ببیند .

 

 

ترس نوجوانان و ترس بزرگسالان

ترسیدن علاوه بر کودکان در نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان نیز مشاهده می شود . تمام این ترس ها مانند ترس از تاریکی ، ارتفاع ، حیوانات درنده و .... یک جور سیستم ایمنی برا محافظت از جان انسان است. نوجوانان به دلیل شرایط سنی و رفتاری و نیاز به عضویت در گروه ها یا دیده شدن توسط اطرافیان ممکن است به هر کاری دست بزنند ولی این قوه ترسیدن باعث می شود در تصمیمات خود کمی بیشتر تدبر کرده و بتوانند بالغانه تر تصمیم گیری کنند .

 

 

ترس کودک

ترس در کودکان من جمله ترسیدن از دعوا شدن یا تنبیه ممکن است اثر منفی گذاشته و کودک را به دروغ گفتن تشویق کند . یا ترس از تاریکی ممکن است یک مدل اختلال فوبیا پروری در او ایجاد کند. والدین باید با آگاهی نسبت به این موارد در کنترل صحیح و مناسب ترس فرزندانشان بسیار موشکافانه عمل کنند .

 

 

در بسیاری از موارد کودکان میترسند تا توجه بگیرند و والدین باید بدانند که حمایت کردن از کودک در هنگام ترس یکی از مهمترین وظایف آنها است. البته باید حمایت به گونه ای نباشد که والدین همه کار را انجام دهند و بگذارند که ترس در وجود بچه بماند و کودک به اصطلاح کودک ترسو شود بلکه باید راه های غلبه بر ترس را به کودک آموزش داده و در کنار او ترس های کودکشان را از بین ببرند یا کنترل کنند.

 

 

مشاوره روانشناس

 

میتوان در صورت شایع و زیاد بودن موضوع ترس در کودک با مشاوران متخصص رونشناس کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرد که این ارتباط می تواند به صورت حضوری و یا به صورت مشاوره تلفنی انجام گیرد .

 

 

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : کودک ترسو,کودک ترسو و خجالتی,کودک ترسو و وابسته,کودک ترسوندن,کودکان ترسو,روانشناسی کودک ترسو,با کودک ترسو چه کنیم,درمان کودک ترسو,با کودک ترسو چه کنم,چگونه کودک ترسو را شجاع کنیم, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 342 تاريخ : 6 آبان 1396 ساعت: 17:23

می خواهم ترک تحصیل کنم

 

اگر این حرف را از فرزند خود شنیده اید به سادگی از آن نگذرید . قصد کردن برای ترک تحصیلی در کودکان و نوجوانان ممکن است به دلایل مختلفی باشد:

 

1-      اختلالات رفتاری و روانی

 

برخی کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه اختلالاتی مانند بیش فعالی و یا اوتیسم  و یا ... دارند نمی توانند به صورت مناسب روی مطالب درسی تمرکز کنند . این عدم توانایی در تمرکز ممکن است سبب شود که مفاهیم درسی را یاد نگیرند و در زمان آزمون ها و یا درس پاسخ دادن نتوانند نتایج قابل قبولی بگیرند . این عامل می تواند محرکی برای تقاضای ترک تحصیلی شود .

2-      بهره هوشی پایین تر

 

همه افراد IQ یکسانی ندارند و در این بین برخی از افراد دارای پتانیسل فراگیری هوشی بالاتر و برخی پایین تر هستند . ممکن است یک نفر یک مطلب را بکبار بخواند و آن را حفظ کند و لی نفری دیگر همان مطلب را بارها بخواند ولی نتواند آن را حفظ کند . برخی از کودکان و نوجوانان به دلیل داشتن بهره هوشی پایین تر از تلاش دست بر می دارند و اقدام به ترک تحصیل می کنند .

3-      شرایط خانوادگی و اقتصادی 

مسخره شدن شاگردانی که نمره پایین تری در امتحانات می گیرند می تواند یکی از دلایل ترک تحصیلی آنها باشد . برخی دانش آموزان به دلیل شرایط اقتصادی و یا خانوادگی از امکانات مناسبی جهت درش خواندن و گرفتن نمرات مناسب محروم هستند . برخی خانواده ها حتی نمی توانند هزینه تحصیل فرزندشان را بپردازند .

شاید همه ما با پدیده کودکان کار در چهار راه ها و یا خیابان های شلوغ برخورد کرده ایم . برخی از این کودکان کار ترک تحصیل کرده اند . اگز از آنها بپرسیم که چرا این کار را انجام داده اند شاید بگویند که سرپرست خانوار هستند ویا برای کمک به مخارج خانواده به والدینشان کمک می کنند. در مجموع شرایط خانوادگی ومسائل اقتصادی از مهمترین عوامل ترک تحصیلی کودکان و نوجوانان است .

 

مشاوره تلفنی با روانشاسان متخصص در زمینه کودکان کار

 

در راستای بالا بردن کیفیت روان و سلامتی جامعه مشاوره روانشناسی با خانواده هایی که فرزندانشان را به ترک تحصیل تشویق می کنند  پیشنهاد می شود . یک روان شناس متخصص خوب می تواند والدین را به ادامه تحصیل فرزندشان ترغیب کند و از عواقب بسیار مخرب ترک تحصیل آگاه سازد . بنیاد های خیره و مراکز حمایت از کودکان کار نیز به صورت گسترده روی موضوع ادامه تحصیلی کودکان کار فعالیت می کنند .

 

 

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : ترک تحصیلی ها,ترک تحصیلی,ترک تحصیلی های معروف,مشاوره تلفنی,دیپلم برای ترک تحصیلی ها,علت ترک تحصیلی دانش اموزان,کودکان کار,مدارس ترک تحصیلی ها,علل ترک تحصیلی,شرایط ترک تحصیلی, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 368 تاريخ : 3 آبان 1396 ساعت: 12:4

لجبازی نوجوان

از آنجایی که بعد از دوران کودکی مرحله توجه به استقلال و تصمیم گیری های شخصی است در نتیجه نوجوان دوست دارد که خودش تصمصم گیری کند . در اغلب موارد کودکان از طریق بهانه گیری و غر زدن لجبازی خود را نشان می دهند و یا بر سر یک سری مسائل پا فشاری می کنند ولی نوجوانان به دلیل نیاز به استقلال و توجه به آنها و احترام به تصمصماتشان لجبازی می کنند .

نوجوان به دلیل بلوغ فکری و جنسی و ترشهات هورمون ها دوست دارد که بیشتر در معرض توجه قرار گرفته و به تصمیماتش احترام گذاشته شود .

لجبازی پسران

پسران به دلیل غرور و اینکه نشان بدهند دیگر مستقل شده اند و می توانند تصمیم گیری کنند بر سر تصمیماتشان لجاجت می کنند . در این موارد والدین باید با آرامش با این مسئله برخورد کرده و بتوانند با کودک صحبت کنند و فرزندشان را بشنوند . ایجاد تشنج در محیط خانواده و برخورد شدید و لحن مبارزه طلبانه بسیار میتواند غیر سازنده بوده و همچنین عواقب مخربی نیز داشته باشد . ترک خانواده ، گوشه گیری ، عقده های روانی ، از بین رفتن صمیمیت در بین خانواده میتواند برخی از این موارد باشد .

لجبازی دختران

دختران چون بیشتر شیفته توجه هستند و ناز کردن را دوست دارند بیشتر به خاطر این موارد لجبازی می کنند . برخلاف پسر ها که مسئله استقلال محور لجبازی است در دختران دیده شدن بزرگترین دلیل لجبازی می باشد . در این موارد باید به دختر توجه کنید که این توجه می تواند به همراه خواسته او یا صحبت در باره عدم قبول خواسته او باشد. صحبت کردن موثر ترین راه در برطرف کردن لجبازی است هم در دختران و هم در پسران .

مشاوره تلفنی

 

به طور کلی لجبازی یک واکنش غریزی است . نحوه برخورد با کودکان و نوجوانان لجباز را میتوانید از مشاوران متخصص پرسیده و از راهنمایی های متخصصان روانشناس کودک و نوجوان استفاده کنید . مشاوره تلفنی می تواند یکی از موثر ترین و راحت ترین روش های  جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی باشد  .

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : لجبازی,لجبازی کودکان,لجبازی کودک 2 ساله,لجبازی به انگلیسی,لجبازی کودکان 6 ساله,لجبازی کودک 3 ساله,لجبازی کودک دو ساله,لجبازی در بزرگسالان,لجبازی در کودکان 7 ساله,لجبازی در کودک 16 ماهه, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 297 تاريخ : 2 آبان 1396 ساعت: 14:5

 

دخترانی که قربانی نهنگ آبی شدند

در ایران  خودکشی دو دختر اصفهانی تحت تاثیر بازی نهنگ آبی، اولین نمونه خودکشی از این دست بود.  اما تا کنون 130 نفر به خاطر بازی نهنگ آبی خودکشی کرده اند. در روسیه در سال جاری گذشته چندین مورد خودکشی دختران جوان در اثر بازی نهنگ آبی گزارش شده است. فیلیپ بودیکین طراح این بازی یک روانشناس است...! او در اظهارات خود بعد از دستگیری اعلام کرده که تنها قصد داشته افراد بیمار را از این طریق از بین ببرد .

بازی نهنگ آبی

در واقع بازی نهنگ آبی یک مدل بازی روانشناختی است که در ابتدا بیشتر افرادی که بیماری و اختلالات روانی دارند و یا عقده یا کمبودی در خود احساس می کنند جذب این بازی می شوند . بازی نهنگ آبی در اولین مرحله خواستار صدمه زدن به بدن قربانی است که اغلب افراد سالم از این کار خودداری می کنند . فقط افرادی که از نظر عاطفی یا خانوادگی دچار مشکل هستند به این بازی بیشتر گرایش نشان می دهند.

بازی نهنگ آبی جسیت؟

در اغلب موارد نوجوانانی که این بازی را انجام داده اند و تا مرحله آخر که همان مرحله خودکشی هست رفته اند از نظر خانوادگی و روابط با والدین بسیار تضعیف پذیر بودند . در برخی موارد نداشتن والدین یا روابط بسیار ضعیف با آنها قربانیان را به ادامه بازی تشویق کرده و فقدان وجود افراد آگاه برای جلوگیری یا توقف مراحل این بازی سبب شده که قربانی تا مرحله آخر بازی را انجام دهد .

مراحل بازی نهنگ آبی

بازی نهنگ آبی شامل 50 مرحله اشت که در مزاحل 1 تا 29 فرد را برای نترسیدن از صدمه به خود و نترسیدن از ارتفاع آماده می کند  . در مراحل 30 تا 49 فرد یک سری کار های روزمره مانند دیدن فیلم ترسناک ، صدمه و آسیب جسمی ، شستشوی فکری توسط یکی دیگر از بازی کن ها  ... را تکرار می کند و زندگی برایش تکراری جلوه می کند . در نهایت در مرحله 50 بازی از قربانی می خواهد که خود را از بلندی پرتاب و یا خودکشی کند .

در صورتی که بازی نهنگ آبی و یا مراحل آن را در فرزند خود دیدید یا شک کردید سریعا ای موضوع را به روانشناس متخصص به صورت مشاوره تلفنی یا حضوری اعلام کنید و همچینین ار را تحت نظر بگیرید .

مشاوران روگا...
ما را در سایت مشاوران روگا دنبال می کنید

برچسب : نهنگ آبی,نهنگ آبی اصفهان,نهنگ آبی در ایران,نهنگ آبی دانلود,نهنگ آبی چیست,نهنگ آبی ایران,نهنگ آبی به انگلیسی,نهنگ آبی آهنگ,نهنگ آبی مراحل,نهنگ آبی دانلود بازی, نویسنده : مشاوران روگا moshaveranroga بازدید : 346 تاريخ : 1 آبان 1396 ساعت: 18:23